wtorek, 4 października 2016

MAŁY ALEK I GRZYBEK Z KOMINKIEM


W lesie, na grzybach mamusia z synkiem,
Alek zobaczył grzybek z kominkiem.
Taki jak kiedyś przyśnił się mi,
widzisz - ten grzybek ma okna, drzwi.
grzyb-ruchomy-obrazek-0012

W tym większym domku mieszka ślimaczek,
wyjdzie na spacer to go zobaczę.
Nad drzwiami wisi śliczny dzwoneczek,
pewnie dla gości i dla wycieczek.

Na pajęczynce już pająk stary,
popatrz - na nosie ma okulary.
A wkoło grzybków śliczny płoteczek,
wszystko podziwia mały Aleczek.

W ogródku stoi skrzynka na listy,
które przynosi żuczek złocisty.
Listy odbiera biedronka, mrówka,
jakaż to dla mnie jest łamigłówka.

Na mniejszym grzybku stoi antenka,
jest taka krucha i taka cienka.
Tu połączenie mają ze światem.
widziałaś - ślimak szedł pod krawatem.

Bardzo uważnie przyjrzał się mi,
on wszedł do domku i zamknął drzwi.
Spójrz przez okienko - ślimaczek śpi,
bo na wycieczce był kilka dni.

Przy małym domku stoi drabinka,
to dla ślimaczka i jego synka.
I bieroneczka po niej się skrada,
aby zobaczyć z góry sąsiada.

Biedronkę, mrówkę zapytać chcę,
czy grają w sieci też w jakąś grę?
Wiesz - zapytałem, meila ich mam,
mówią, że grają w to co ja gram.

Jutro im zrobię nową antenkę.
Słyszysz - biedronka śpiewa piosenkę.

Kochanemu Wnuczkowi Aleczkowi - babcia Ula

dn.13.06.2015r.
autor-Jadwiga Urszula Szczęśniak
(obrazek z netu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz